...dostatečnou pozornost nových zákazníků. Zisk si však připsal výrobce vozů Volkswagen a Toyota Motor.
Prodeje v roce 2005 poklesly o 0,7 % na 15,2 miliony automobilů. Poptávka v prosinci poklesla o 3,9 procent na 1,07 mil. automobilů. Nižší výdaje zákazníků v Německu a Francii se také podílely na poklesu v prodejích.
Jedinými evropskými automobilkami, které v loňském roce zaznamenaly nárůst prodejů byl Volkswagen a BMW. Prodeje automobilky Volkswagen se v roce 2005 zvýšily o 3,2 procenta na 2,94 milionu kusů. Automobilka BMW vykázala 9,8% nárůst prodejů.
Společnost PSA Peugeot Citroen, druhý největší evropský výrobce, oznámil 2,9% ztrátu v prodejích na 2,06 milionu vozů. Prodejnost automobilů druhého největšího francouzského výrobce automobilů, společnosti Renault SA, poklesla o 5,2 procenta na 1,49 milionu kusů.
Prodeje automobilky Ford Motor, druhého největšího výrobce automobilů ve Spojených státech amerických, se snížily o 3,4 procenta na 1,63 milionu vozů. Automobilka General Motors zaznamenala v Evropě pokles svých prodejů o 0,7 procent na 1,63 milionu automobilů.
O 3,9 procent na 818 101 vozů zvýšila své prodeje japonská automobilka Toyota Motor Corp.