...elektronického mýtného v České republice. V prvostupňovém rozhodnutí úřad podněty odmítne jako neodůvodněné, vítězem tendru tedy zůstává rakouský Kapsch. Výsledek šetření úřadu se firmy od úřadu dozví ještě tento týden.
To by znamenalo, že úřad nakonec odmítl i nejdůležitější námitku podanou společností Autostrade, která argumentovala tím, že stát požadoval „další kvalifikační kritéria“ nad rámec zákona o veřejných zakázkách. Mezi taková dodatečná kritéria patří podle Autostrade požadované certifikáty o bezpečnosti práce a vlivu na životní prostředí. Ty Autostrade nedodala. ÚOHS si myslí, že takové certifikáty stát v zadávací dokumentaci požadovat mohl.
Do výběrového řízení na výstavbu a provoz elektronického mýtného se přihlásila čtyři konsorcia – Autostrade, A-way, Kapsch a Mytia. Výběrová komise však Autostrade, A-way, a Mytii vyřadila pro různé nedostatky v nabídkách již v prvním kole výhodnost jednotlivých nabídek tedy nehodnotila. Autostrade a Mytia podaly podnět k ÚOHS poté, co jim ministerstvo dopravy zamítlo námitky proti rozhodnutí komise.
Systém mýtného vystavěný firmou Kapsch by měl stát cca 22,1 mld Kč. A-way nabídla státu výstavbu a provoz systému za 34 mld Kč, Autostrade za 17,6 mld Kč, konsorcium Mytia (Ascom/Fela/Damovo/ABD Group) za 15,1 mld Kč.
Informace z listopdu 2005 hovoří o tom, že pro Kapsch by jako subdodavatelé mohly pracovat firmy Eltodo a Český Telecom. Obě firmy údajně s Kapschem jednali o spolupráci na vybudování systému. Telecom by mohl nabídnout síť pro přenos dat nebo zúčtovací systém, Eltodo by se prý mělo podílet na stavbě.
(Zdroj:www.euro.cz, www.ihned.cz)



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
