...Toyota Motor Corp., vykázala za uplynulé čtvrtletí nárůst zisku o 14 procent, když zvýšila své prodeje na trzích v zámoří a oslabení japonského jenu zvýšilo hodnotu zisků firmy ze zahraničí.
Díky čilé poptávce po automobilech jako hybridech Prius a snahám o snížení nákladů společnost lépe absorbovala značný nárůst investičních výdajů do výstavby nových a rozšíření stávajících výrobních podniků po celém světě.
Analytici předpokládají, že společnost díky klíčovým novým modelům jako sedanům Camry a Lexus LS, které budou brzy uvedeny na lukrativní americký trh, vykáže další růst, když automobilka pomalu maže mezeru mezí ní a největším světovým prodejcem aut, společností General Motors Corp. (GM).
Provozní zisk japonské automobilky činil za uplynulé tři měsíce 482,21 mld. jenů (4,05 mld. USD), čímž společnost mírně zaostala za průměrným odhadem trhu pro 485 mld. jenů.
Čistý zisk firmy vzrostl za období říjen-prosinec o 34,1 procenta na 397,57 mld. jenů a příjmy společnosti se zvýšily o 14,8 procenta na 5,33 bilionu jenů.
Ačkoliv automobilka nevydává ziskovou projekci, před třemi měsíci uvedla, že by měla svým ziskem za rok končící v březnu překonat rekordní zisk z předešlého roku.
Konsensuální odhad trhu hovoří o nárůstu ročního zisku o 4,7 procenta na 1,75 bilionu jenů.
Domácí konkurenti Toyoty, automobilky Nissan a Honda, také reportovaly v minulém týdnu lepší výsledky hospodaření za třetí čtvrtletí díky oslabení japonského jenů vůči dolaru, jenu a dalším světovým měnám.