BP: Automobilce Peugeot Citroen klesl ve 2. pololetí zisk o 56 procent

08.02.2006 | , Böhm&Partner
INVESTICE


Druhá největší evropská automobilka,...

...PSA Peugeot Citroen, snížila ve druhém pololetí svůj zisk o 56 procent, když klesající prodeje vozů Peugeot 206 a dodávek Picasso donutily společnost ke snížení produkce a cen.

Zisk společnosti za uplynulých šest měsíců činil 348 mil. EUR, oproti 788 mil. EUR za shodné období před rokem. Za celý rok 2005 se zisk společnosti snížil o 37 procent na 1,03 mld. EUR.

Příjmy společnosti poklesly ve druhém pololetí o 1,1 procenta na 27,3 mld. EUR. Za celý rok ale vzrostly o 0,3 procenta na 56,3 mld. EUR.

Prodeje automobilky poklesly ve čtvrtém čtvrtletí v západní Evropě o 5,5 procenta na 597 500 vozů, přičemž vykázaný pokles předčil 2,9% pokles celého trhu.

Provozní marže společnosti klesla za celý uplynulý rok na 3,4 procenta z 4,4 procenta v roce 2004.

Oznámené výsledky za druhé pololetí a celý rok vyšly v souladu s průměrným odhadem analytiků, kteří zisk firmy za druhé pololetí odhadovali na 329 mil. EUR a za celý rok na 1,03 mld. EUR.

Peugeot předpokládá, že za první pololetí letošního roku vykáže obdobný provozní zisk jako ve druhém pololetí loňského roku, kdy vykázal zisk 759 mil. EUR. Pro druhé pololetí již ale firma počítá s růstem tohoto zisku díky uvedení nových modelů Peugeot 207, které nahradí vozy Peugeot 206.

Očekává se, že se k francouzským prodejcům tyto vozy dostanou v dubnu tohoto roku a v červnu by měly být na trhu ve zbytku Evropy.

Vozů Picasso automobilka prodala v loňském roce 185 000, což představuje pokles o 16 procent oproti roku 2004. Prodeje modelů 206 také klesly o 16 procent na 673 000. Automobilů Peugeot 307 společnost prodala 521 000, pokles o 10 procent.

Na poklesu zisku za loňský rok se dle vyjádření firmy podepsaly také vyšší ceny komodit, především oceli, plastů a platiny, což snížilo roční zisk firmy o 340 mil. EUR. Dalších 97 mil. EUR ukrojily ze zisku náklady na splnění nových emisních předpisů Euro 4, které vešly v platnost v loňském roce.

V letošním roce automobilka očekává další náklady ve výši 250 mil. EUR spojených s novými emisními limity a dalších 200 mil. EUR si vyžádá nárůst cen komodit.

Autor článku

Klára Štěpánková  

Články ze sekce: INVESTICE