...LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA, zvýšil v uplynulém pololetí svůj zisk o 22 procent, když zákazníci firmy v Evropě a Asii kupovali více kožených produktů a oděvů Vuitton.
V porovnání se shodným obdobím předchozího roku se čistý zisk společnosti za posledních šest měsíců zvýšil na 881 mil. EUR ze 725 mil. EUR. Analytici dle průzkumu agentury Bloomberg pololetní zisk společnosti odhadovali na 902 mil. EUR.
Tržby pařížské společnosti se za toto období zvýšily o 13 procent.
Společnost LVMH, která nabízí celou škálu luxusních produktů od šampaňského Krug po parfémy Guerlain, těžila především z otevření outletového centra Vuitton v Paříži, když zaznamenala oživení poptávky v Evropě. Hospodaření divize koženého zboží a módních výrobků, která participuje největším dílem na celkových příjmech firmy, bylo také podpořeno prodeji v Asii, když došlo k oživení japonské ekonomiky a společnost otevřela své obchody v Beijingu a Hong Kongu.
Firma, která rovněž provozuje duty-free shopy na letištích a kosmetické obchody Sephora, si dle svého vyjádření stanovila pro letošní rok za cíl vykázat výrazný růst.
Za celý uplynulý rok se zisk společnosti zvýšil o 21 procent na 1,44 mld. EUR.
LVMH hodlá zvýšit svoji dividendu o 21 procent na 1,15 EUR na akcii.