...VNU NV dnes souhlasila s nabídkou na převzetí firmy od skupiny soukromě vlastněných firem za 7,5 miliard EUR (8,9 mld. USD). Akcie firmy v reakci na uvedené zprávy aktuálně posilují o 1,54 %.
Za každou akcii VNU tak skupina nabízí 28,75 EUR. Konečná nabídka překonala předběžný návrh, který konsorcium nabídlo v lednu a jenž hovořil o 28 až 28,50 EUR za každou akcii VNU.
Skupina je složená ze společností The Blackstone Group, The Carlyle Group, Kohlberg Kravis Roberts & Co, Hellman & Friedman, Thomas H. Lee Partners a AlpInvest Partners
Včetně dluhu se celková cena za převzetí pohybuje na úrovni 8,6 miliard EUR.
Kontrakt by mohl zklamat ty, kteří si přejí rozdělení firmy. Únorová zpráva na Wall Street Journal Europe uváděla, že někteří akcionáři chtějí rozdělit firmu na tři samostatné společnosti.
Jedním z klíčových témat bylo, zda konsorcium hodlá rozdělit firmu poté, co ji koupí. Rob Ruijter, finanční ředitel společnosti, tuto možnost na tiskové konferenci vyloučil.
V dalším prohlášení VNU uvedla, že se v roce 2005 EBITDA firmy meziročně zvýšil o 2 procenta na 587 mil. EUR.
Zisk společnosti se za uplynulých 12 měsíců končících k 31. prosinci zvedl na 256 mil. EUR, ve srovnání s 246 mil. EUR v roce 2004. Příjmy vzrostly na 3,457 mld. EUR z předchozích 3,32 mld. EUR. Analytici v průměru celoroční příjmy odhadovali na úrovni 3,47 mld. EUR.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
