BP: Automobilky General Motors a Ford za březen hlásí pokles prodejů, jejich podíl na domácím trhu i nadále klesá

04.04.2006 | , Böhm&Partner
INVESTICE


Americké automobilky...

...Ford Motor Co. (F), General Motors Corp. (GM) včera oznámily, pokles prodejů svých automobilů ve Spojených, když spotřebitelé upřednostnili asijské automobilky a americké firmy tak i nadále ztrácí svůj podíl na domácím trhu.

Divize Chrysler automobilky DaimlerChrysler AG byla jediným detroitským výrobcem, který zaznamenal růst prodejů, a to o 2 procenta.

Světová automobilka General Motors vykázala za březen 14,6% propad v prodejích a jednalo se o největší pokles od října. Automobilka Ford Motor oznámila 4,5% pokles, zejména v důsledku vlivu pohotovějších asijských konkurentů, jako například společnosti Toyota Motor.

Japonská automobilka tak za březen vykázala nejlepší měsíc ve své historii, když oznámila 6,9% nárůst prodejů a Honda Motor reportovala 0,2% zvýšení.

Podíl největší světové automobilky General Motors na americkém trhu v březnu spadl na 22,8 procent, když ještě v loňském roce firma zaujímala 26,9% podíl na trhu. Podíl druhé největší americké automobilky Ford Motor klesl na 18,4 %, z 19,4 % v předešlém roce.

Japonská Toyota jen těsně porazila automobilku Chrysler, když v březnu získala 13,8% podíl na americkém trhu, podíl Chrysleru činil 13,7 %.

Prodeje automobilů v celých Spojených státech klesly v březnu o 2,7 procenta na celoročně přepočtených 17,07 mil. jednotek.

Akcie GM končily včerejší seanci poklesem o 5,31 % na 20,14 USD a akcie F oslabily o 2,4 % na 7,77 USD a v poobchodní fázi ubraly 0,26 % na 7,75 USD.

Autor článku

Petra Holcová  

Články ze sekce: INVESTICE