BP: Maloobchodní řetězec Metro hlásí za první kvartál pokles zisku o 44 procent

03.05.2006 | , Böhm&Partner
INVESTICE


Největší německý maloobchodní řetězec,...

...Metro AG, dnes reportoval 44procentní pokles zisku za první čtvrtletí, když snížené výdaje spotřebitelů vedly k hlubší ztrátě v hypermarketech Real této společnosti.

V porovnání se shodným obdobím loňského roku se čistý zisk společnosti snížil na 6,4 mil. EUR z 11,4 mil. EUR. Vykázaný zisk společnosti zaostal i za průměrným odhadem analytiků dotazovaných agenturou Bloomberg pro zisk 7 mil. EUR.

Tržby firmy se zvýšily o 4,8 procenta na 13,3 mld. EUR.

Generální ředitel firmy Hans-Joachim Koerber zvýšil investice do marketingu ve snaze přilákat zákazníky do hypermarketů Real a supermarketů Extra, jejímiž konkurenty jsou diskontní maloobchody jako Aldi Group nebo Lídl. Společnost Metro, jež získává asi polovinu svých tržeb z Německa, hodlá tuto divizi navrátit k ziskovosti prostřednictvím snížení personálních nákladů.

Provozní ztráta v divizi Real se oproti loňskému roku prohloubila na 39,5 mil. EUR ze 4,6 mil. EUR, když prodeje divize v Německu klesly o 8,7 procenta. Podle Koerbera by se ale měly provozní výsledky této divize ve druhém čtvrtletí "jasně zlepšit" ve srovnání s prvním čtvrtletím.

Společnost stále předpokládá, že za letošní rok vykáže nárůst zisku na akcii až o osm procent. Nárůst tržeb firma odhaduje až na 6 procent za podpory otevření dalších velkoobchodů Cash & Carry ve východní Evropě a obchodů se spotřební elektronikou Media Markt a Saturn v západní části regionu.

Metro plánuje ztrojnásobit počet obchodů Cash & Carry v Rusku až na 60. V lednu společnost uvedla, že její velkoobchodní divize plánuje expanzi do Pakistánu a společnost plánuje otevření svých obchodů Saturn a Media Markt v zemích včetně Švédska.

Autor článku

Klára Štěpánková  

Články ze sekce: INVESTICE