...Unilever, vyrábějící majonézy Hellmann´s a polévky Knorr, vykázal v prvním čtvrtletí nárůst zisku o 6 procent, když společnost vykázala rychlejší tempo růstu svých prodejů ve Spojených státech amerických.
Ve srovnání se shodným obdobím minulého roku se čistý zisk společnosti zvýšil na 990 mil. EUR z 934 mil. EUR. Analytici dle průzkumu agentury Bloomberg přitom čtvrtletní zisk společnosti odhadovali na 911 mil. EUR.
Výkonný ředitel firmy Patrick Cescau zvyšuje investice do marketingu, když společnost uvádí na trh nové produkty jako zeleninové nápoje Knorr Vie a rozšiřuje svoji značku Bertolli v USA. Společnost zároveň redukuje stav svých pracovníků a zbavuje se nevýnosných operací, aby tak zvýšila svoji ziskovost.
Čtvrtletní tržby společnosti se v meziročním srovnání zvýšily o 9 procent na 9,54 mld. EUR.
Minulý měsíc si společnost najala firmu Accenture Ltd. na řízení částí jejího evropského počítačového systému po sedm let. Zhruba 300 pracovníků společnosti Unilever přejde v rámci tohoto kontraktu do společnosti Accenture a dalších 100 lidí bude zřejmě propuštěno. V prosinci si pak firma najala společnost International Business Machines Corp. (IBM) na provedení určitých úkolů jejího finančního oddělení a v souvislosti s touto dohodou firma propustí asi 750 pracovníků.
Celkem firma hodlá do konce roku ušetřit 700 mil. EUR. Tato částka by měla být do konce roku 2007 ještě zvýšena na 1 mld. EUR, když společnost hodlá prodat své divize a sloučit některá svá oddělení.
Společnost od únoru hledá zájemce o koupi její divize mražených potravin Birds Eye. Prodej divize by měl společnosti dle odhadů analytiků vynést zhruba 1,7 mld. EUR.
Hlavním cílem firmy pro letošní rok je zachovat si růst u svých hlavních značek a vylepšit marže. Provozní marže společnosti klesla v prvním čtvrtletí o 0,2 procentního bodu na 14,8 procenta.