Čeká nás privatizace ČEZ ?
Za překvapení dne lze považovat vyjádření ODS o privatizaci všech státem vlastněných podniků, mezi jinými i ČEZ, do roku 2010, přičemž preferovanou variantou privatizace je zřejmě prodej přes kapitálový trh, jako nejčistší metoda. Ještě v nedávné době, v debatě, kterou otevřela strana Zelených, se ODS klonila k prodeji části akcií ČEZ tak, aby si stát podržel v této společnosti majoritu. Prodej státního podílu přes trh by mohl krátkodobě stlačit cenu akcií, za důležitější efekt lze však považovat změnu postoje státu k této společnosti, na kterou je dnes také nazíráno jako na nástroj hospodářské politiky státu. Vítězství ODS ve volbách by zřejmě znamenalo oddělení zájmů ČEZ a jeho akcionářů od zájmu státu. Projevit by se to mohlo v regulaci nebo v angažovanosti při zahraničních akvizicích. Zpráva by měla vést ke zvýšené ostražitosti, akcie ČEZ by mohly být zranitelné.
Druhou dnešní novinkou, která již není tak překvapivá, je snížené doporučení na Philip Morris od ING, přičemž cílová cena je stanovena na 12 076 Kč. Snížení reaguje na špatné výsledky za loňský rok a nedostatek výhledu. Domnívám se, že přišlo celkem pozdě, tyto informace se již promítly do ceny a v dohledné době bych neočekával nová minima pod 13 000 korunami. Akcie aktuálně oslabují o 4,2% na 13 600 korun.
V záporných hodnotách dnes můžeme ještě vidět akcie CME s půlprocentní ztrátou za 1557 korun, které prochází běžnou korekcí po strmém růstu po zveřejnění výsledků.
Stagnuje Český Telecom, ostatní akcie, včetně ČEZ, který zvýšil nabídku na rumunského distributora Electrica Muntenia Sud, přidávají bez velkých rozdílů půl až tři čtvrtě procenta.
Roman Skalický



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
