...více, téměř 40-ti %.
Ze současného portfolia TV stanic ovládaných CME v různých částech Evropy to bylo nejvíce. Přesto je diverzifikace příjmů a zisků CME dostatečná na to, aby případný pokles podílu Novy na českém reklamním trhu byla uspokojivě absorbována.
Právě změnami na českém reklamním trhu se totiž zabývala konference Digimedia v kongresovém sále České televize na Kavčích horách a názory na ní vyslovené nezapřou svého autora. A tak z tábora navě vznikajících, či vzniklých televizí se ozývá optimismus, že nově vznikající digitální televize by mohly získat v roce 2008 přes 1/2 reklamního trhu a podíl dosavadních komerčních stanic TV Nova a Primy by mohl klesnout pod 50%, jak míní ředitel Óčka Jiří Balvín.
Naopak lidé z oblasti reklamy tento odhad dosti zpochybňují a staví se za nadále většinový podíl stávajících komerčních televizí, ne-li dominantní. Toto stanovisko nepřekvapí, když se vezme v úvahu, že současná podíl TV Nova a Primy v reklamním byznysu činí přes 90% (ne-li 100%). Ten by měl v tomto roce stoupnout o 1,9% na
Pravda bude asi někde uprostřed. Navíc je otázkou, zda výše zmínšné názory vzaly v potaz podíl digitálních stanic, které Nova a Prima dostanou jako bonus za to, že se vzdají svých analogových kmitočtů, což jim zaručuje nedávno přijatá novela vysílacího zákona.
Pak by změny na reklamním trhu nemusely probíhat tak rychle a v takovém měřítku a ještě by případné negativní dopady byly tlumeny zmíněnou diverzifikací příjmů a zisků CME.
(Zdroj:www.ihned.cz, CME)