Okamžitý propad po otevření přinesl Unipetrolu ztrátu 20 korun. Zastavil se až pod 190 korunami (krátce před závěrem ztrácí 7,5%). Lépe na tom je ČEZ, který po otevření ztratil 30 korun, když se obchodoval na 670 korunách, v průběhu dne však přilákal větší zájem a končí na 685 korunách se ztrátou 2,8%. S podobnou procentní ztrátou se vyrovnává Zentiva (-2,8%), která si ve vzpomínce na nedávné výprodeje během otevření odepsala 50 korun. Ostatní tituly také ztrácely, vymanit ze ztráty se však podařilo jen Philips Morris a akciím CME.
V hysterické reakci na možnost dalších výprodejů nebyl náš trh vůbec osamocen. Podobně reagovaly burzy v Německu, Polsku nebo Maďarsku. Náš trh od nich však odlišuje skutečnost, že zatímco jejich trhy v průběhu dne obrovské ztráty z otevření umazaly a některé dokázaly i slušně posílit, náš trh zůstal v téměř dvouprocentním mínusu.
Příčiny lze zřejmě hledat v opatrnosti před blížícími se volbami a rostoucímu napětí mezi hlavními politickými stranami.
Nicméně pro další vývoj se mi zdá důležité, že i když dnes burza hodně propadla, nedostala se na nová minima a především objem byl slabší. Nešlo tedy o prodeje hlava nehlava - skutečné prodejní příkazy, ale spíše o prodeje ze strachu a opatrnosti. Teď už však není moc co prodávat.Váhání kupců před volbami pak zřejmě vedlo k tomuto poklesu.
Roman Skalický



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
