...BAA Plc, dnes akceptoval zvýšenou nabídku na převzetí za 10,3 mld. GBP (19 mld. USD) od španělské společnosti Grupo Ferrovial SA, a odmítl tak zvýšenou nabídku na převzetí od společenství vedeného americkou investiční firmou Goldman Sachs Group Inc. (GS).
Nabídka španělské stavební společnosti hodnotí firmu BAA na 950,25 pence na akcii, včetně dividendy ve výši 15,25 pence na akcii, což představuje 5,6% navýšení oproti původní nabídce této společnosti na úrovni 900 pencí na akcii. Zároveň tato cena o 45 procent převyšuje zavírací cenu akcií BAA ze 7. února, tedy den předtím, než stavební společnost poprvé zveřejnila plány na možnou akvizici této společnosti.
Společnost Ferrovial se zaměřila na převzetí BAA poté, co se počet cestujících odbavených na britských letištích za poslední desetiletí bezmála zdvojnásobil. Předseda představenstva Rafael del Pino ještě zvýšil nabídku firmy, aby tak získal na svoji stranu představenstvo společnosti BAA poté, co britská společnost zahájila jednání s konkurenční skupinou vedenou firmou Goldman Sachs Group Inc. Goldman Sachs, která do 16. června může předložit vyšší nabídku na převzetí, dnes naléhala na akcionáře společnosti BAA, aby odmítli nabídku firmy Ferrovial.
Společnost Goldman Sachs dnes ve svém stanovisku uvedla, že nabídla za převzetí BAA 955,25 pence na akcii a naléhala na akcionáře firmy, aby zamítli nabídku společnosti Ferrovial. Nabídnutá cena zahrnuje stejnou dividendu ve výši 15,25 pence na akcii, kterou hodlá BAA vyplatit svým akcionářům. Původně Goldman Sachs za převzetí BAA nabízela 870 pencí na akcii, tato nabídka ale byla zamítnuta.
Španělská stavební společnost stojí v čele skupiny investorů, která zahrnuje kanadského správce penzijních fondů Caisse de Depot et Placement du Quebec a singaporskou společnost GIC Special Investments Pte Ltd.
Společnost BAA, jež provozuje sedm britských letišť, vykázala roční zisk ve výši 531 mil. GBP, při příjmech 2,28 mld. USD.
Společnost Ferrovial 30. května uvedla, že se především zajímá o letiště Heathrow, Gatwick a Stansted s tím, že další operace budou po zvážení zřejmě prodány.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
