...Hennes & Mauritz AB, který soupeří se španělskou společností Inditex SA o pozici největšího evropského prodejce oděvů, dnes reportoval již desáté čtvrtletí v řadě slabší tempo růstu svého zisku než jeho největší konkurent. Na této skutečnosti se nejvíce podepsalo chladné počasí na trzích jako je Německo.
Čistý zisk společnosti za tři měsíce končící 31. května vzrostl o 12 procent na 2,65 mld. SEK/3,2 SEK na akcii, ve srovnání se ziskem 2,36 mld. SEK/2,85 SEK na akcii za shodné období před rokem.
Analytici dotazovaní agenturou Bloomberg v průměru čtvrtletní zisk společnosti odhadovali na 2,6 mld. SEK.
Čtvrtletní tržby společnosti se v meziročním srovnání zvýšily o 10 procent na 17,06 mld. SEK.
Jak společnost uvedla, prodeje za druhé čtvrtletí byly na slabé úrovni a zásoby ke konci čtvrtletí byly vyšší o 28 procent, což společnost přinutí k redukci cen ve třetím kvartálu.
Ke konci května společnost provozovala 1 244 obchodů a má za cíl tento počet zvýšit ve stávajícím fiskálním roce o 13 procent.
Společnost Inditex minulý týden oznámila, že se její zisk za tři měsíce končící 30. dubna zvýšil o 20 procent, když tržby firmy vzrostly o 22 procent. Společnost Inditex vytváří bezmála polovinu svých příjmů ve Španělsku a Portugalsku, kde teplejší počasí podpořilo prodeje jarní kolekce oděvů.
Srovnatelné tržby společnosti H&M vzrostly v květnu o 5 procent, a předčily tak průměrný odhad trhu pro 2,4 procenta. V dubnu se srovnatelné tržby společnosti zvýšily o 1 procento poté, co v březnu klesly o osm procent, když se na poptávce po oděvech firmy negativně promítlo chladnější než obvyklé počasí v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Nizozemí a Belgii.