...DaimlerChrysler (DCX) zahájí prodej svých dvousedadlových minivozů Smart ve Spojených státech amerických v roce 2008. Dnes to uvedly zdroje společnosti, podle kterých tak společnost hodlá Američanům nabídnout vozy s nízkou spotřebou paliva v době, kdy se ceny benzínu pohybují na rekordně vysokých hodnotách.
Pátá největší automobilka na světě by měla formální vyjádření k této záležitosti vydat ještě dnes.
Společnost odmítla celou věc komentovat, ale v minulosti uvedla, že se do konce června rozhodne, zda spustí prodej svých vozů Smart na největším světovém automobilovém trhu.
Společnost již své vozy Smart prodává v 36 zemích světa, přičemž největším trhem pro tuto značku je v současné době Itálie, kde se ročně prodá zhruba 40 000 těchto vozů.
Divize Smart, která se pohybuje od svého založení v říjnu 1998 v červených číslech, předpokládá, že by v USA ročně prodala asi 20 000 svých vozů, a to především městským zákazníkům podél východního a západního pobřeží.
Prodeje vozů Smart klesly za prvních pět měsíců letošního roku o 21,5 procenta na 49 400 jednotek.
Akcie DCX včera zavíraly na ceně 46,69 USD.