...EADS, Noël Forgeard, rezignoval v neděli na svoji funkci v rámci reorganizace vedení společnosti, která by měla opět obnovit důvěru investorů a zákazníků ve firmu poté, co společnost oznámila zpoždění ve výrobě nových superletounů Airbus A380.
Odstoupení ze svého postu také oznámil ředitel divize Airbus, Gustav Humbert, kterého ve funkci nahradí Christian Streiff, bývalý ředitel výrobce stavebních materiálů Compagnie de Saint-Gobain SA.
Forgearda na jeho místě nahradí Louis Gallois, šéf francouzské železniční společnosti SNCF a bývalý předseda představenstva společnosti Snecma vyrábějící motory pro letadla a helikoptéry. Gallois tak bude ve vedení společnosti EADS spolu s jejím stávajícím generálním ředitelem Tomem Endersem.
Společnost EADS usiluje o znovuzískání důvěry investorů a důvěry ve své obří letouny poté, co akcie firmy ztratily 14. června 26 procent v reakci na zprávu, že se dodávka Airbusů A380 na trh opozdí až o sedm měsíců. Firma odhaduje, že opoždění ve výrobě sníží zisk společnosti v příštích čtyřech letech o 2 miliardy euro.
Některé aerolinky zažádaly po oznámení společnosti o kompenzaci a další aerolinky uvedly, že znovu posuzují své objednávky. Ve stejný den, co akcie společnosti oslabily, oznámila letecká společnost Singapore Airlines, že podepsala dohodu na koupi 20 Boeingů 787-9 v ceně 4,52 mld. USD.
Krize v dodávkách letounů A380 na trh volala po změně ve vedení společnosti EADS, která vlastní 80 procent společnosti Airbus a zbývající podíl této firmy vlastní britská BAE Systems PLC.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
