Automobilky Renault a General Motors tahouny poklesu prodejů automobilů v Evropě

14.07.2006 | , Böhm&Partner
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Prodeje automobilů v západní Evropě v měsíci červnu poklesly již druhý měsíc v tomto roce, když rostoucí ceny pohonných látek odrazují spotřebitele od...

...větších nákupů a některé země měly v měsíci červnu méně pracovních dnů. Tahounem vykázaného poklesu se staly automobilky Renault SA a General Motors Corp. (GM).

Celkové prodeje automobilů klesly v červnu o 4,1 procenta na 1,5 milionu vozů z 1,55 mil. za shodný měsíc před rokem. Vyplývá to ze zprávy Evropské asociace automobilových výrobců, která zároveň uvedla, že se prodeje automobilů za první pololetí zvýšily o 1,3 procenta na 8,32 mil. jednotek.

Prodeje automobilek Renault a General Motors klesají, když zákazníci dávají přednost novějším modelům ostatních značek jako vozům Grande Punto společnosti Fiat nebo Yaris společnosti Toyota Motor Corp. Spotřebitelé také váhají s nákupy automobilů na pozadí rostoucích cen pohonných látek.

Červnové prodeje automobilky Renault klesly o 13 procent na 146 345 vozů a podíl této francouzské společnosti na trhu klesl v prvním pololetí na 9,1 procenta z 10,2 procenta před rokem.

Největší světová automobilka General Motors reportovala za červen 8,3procentní pokles svých prodejů v západní Evropě na 158 867 automobilů. Detroitská automobilka spoléhá na představení nové verze svých vozů Opel Corsa v letošním roce a expanzi divize Chevrolet, což by jí mělo pomoci získat nové zákazníky.

Evropské prodeje druhé největší japonské automobilky Nissan klesly v červnu o 17 procent na 32 050 automobilů, přičemž prodeje firmy za první pololetí poklesly o 15 procent na 172 918 jednotek.

Proti nastolenému trendu se vydaly automobilky Fiat a Toyota, které zaznamenaly za uplynulý měsíc nárůst svých prodejů. Prodeje italské automobilky vzrostly o 10 procent na 106 988 vozů, zatímco prodeje japonské firmy vzrostly o 8,3 procenta na 87 556 automobilů. Obě automobilky v letošním roce zvyšují díky silným prodejům nových modelů své postavení na trhu.

Autor článku

Klára Štěpánková  

Články ze sekce: INVESTICE