NTT DoCoMo hlásí kvůli marketingovým výdajům nižší zisk za uplynulé čtvrtletí

28.07.2006 | , Böhm&Partner
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Největší japonský mobilní operátor,...

...NTT DoCoMo Inc., dnes oznámil, že se zisk společnosti za první čtvrtletí snížil o 21 procent poté, co společnost zvýšila slevy na mobilní telefony ve snaze zvýšit svůj podíl na trhu.

Čistý zisk společnosti za tři měsíce končící 30. června poklesl na 163,5 mld. jenů (1,4 mld. USD) z 207,9 mld. jenů za shodné období před rokem.

Tržby společnosti se zvýšily na 1,22 bilionu jenů z 1,19 bilionu jenů před rokem, za podpory 30,6 mld. jenů z účetních změn.

Provozní zisk společnosti klesl v uplynulém čtvrtletí o 5,2 procenta na 272,7 mld. jenů.

Udržení si zákazníků je na japonském mobilním trhu nyní ještě důležitější poté, co japonská vláda povolila od listopadu mobilním uživatelům změnu svých operátorů bez toho, aniž by si museli měnit svá telefonní čísla. Společnost NTT DoCoMo ztratila v červnu svůj podíl na japonském trhu ve prospěch společnosti KDDI Corp. Podíl firmy na trhu klesl v červnu na 55,6 procenta z 56,1 procenta v červnu loňského roku, zatímco podíl společnosti KDDI vzrostl na 27,9 procenta z loňských 26,9 procenta.

Autor článku

Klára Štěpánková  

Články ze sekce: INVESTICE