...Puma AG, dnes oznámil, že se zisk společnosti za druhé čtvrtletí snížil o 15 procent, když firma investovala více prostředků do reklamy a výzkumu.
Čistý zisk firmy klesl na 50,1 mil. EUR z 58,9 mil. EUR za shodné tři měsíce před rokem. Oznámeným ziskem společnost předčila konsensuální odhad analytiků dotazovaných agenturou Bloomberg pro zisk 48,9 mil. EUR.
Společnost dnes potvrdila svoji dřívější projekci, že za letošní rok vykáže pokles zisku kvůli nákladům do propagace své značky. Společnost sponzorovala pět afrických týmů, které se kvalifikovaly na Mistrovství světa ve fotbale. Tento šampionát také přispěl ke zvýšení čtvrtletních příjmů firmy o 38 procent.
Puma předpokládá, že se její čistý zisk za letošní rok sníží oproti roku 2005 v rámci vysokého jednociferného procentuálního pásma. Firma ale stále očekává, že její provozní zisk dosáhne za tento rok 360 mil. EUR poté, co za první pololetí činil 201,5 mil. EUR, a i nadále očekává 35% nárůst ročních příjmů.
Během uplynulého čtvrtletí se celkové prodejní, všeobecné a administrativní náklady firmy zvýšily o 54 procent na 211 mil. EUR, zatímco během prvních šesti měsíců vzrostly o 50 procent.
Tržby společnosti vzrostly ve druhém čtvrtletí o již zmíněných 38 procent na 547 mil. EUR. Prodeje obuvi se zvýšily o 24 procent na 328 mil. EUR, zatímco prodeje oděvů vzrostly o bezmála 81 procent na 182 mil. EUR. Prodeje doplňků vykázaly 23% zvýšení.