Společnos Hyundai Motor dnes oznámila 37% propad čistého kvartálního zisku a byla na hony vzdálená očekávaní trhu (tržby činily 387,3 miliard wonů, trh očekával 496 miliard). Hospodaření korejské automobilky srazila dolů zejména stávka zaměstnanců, kteří žádali více než 5% zvýšení mezd a silný won, který oproti dolaru v kvartále posílil o razantních 8,1%. Negativně působí také nálada zvyšujících se úrokových sazeb v Asii a vysoké ceny ropy, které odrazují spotřebitele od nákupu automobilu. Sesterská Kia zase doplatila na vyšší vliv aktuálního stavu ekonomiku na jejich typického majitele vozu, člověka za střední či nižší vrstvy. Situace však není nikterak kritická, což ocenily i kapitálové trhy – akcie po oznámení rostla o 2,5% zejména díky lepšímu než očekávanému provoznímu zisku na domácím trhu, vysokým prodejů dražší automobilů jako je Santa Fe a avizované snaze prosadit se na amerických trzích proti japonským konkurentům. O České republice v reportu nebylo slyšet, ale domníváme se, že plánovaná stavba továrny v Nošovicích není ohrožena. Připomínáme, že Hyundai plánuje na Severní Moravě investovat 1 miliardu eur.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
