Dnešní seance na německém trhu byla většinu dne řízena makroekonomickými údaji přicházejícími po celý den na trh. Dopoledne byly v Německu zveřejněny hned dva údaje - index ekonomického sentimentu ZEW za listopad, jehož hodnota klesla na -28,5 (odhadováno bylo -25 bodů) a současně byl zveřejněn hrubý domácí produkt za třetí kvartál v Eurozóně, který stoupl o 0,5%, nicméně při odhadovaných 0,6%. Jak je patrné, oba údaje nedosáhly očekávaných hodnot, což se okamžitě projevilo na poklesu indexu DAX na hodnotu 6380 bodů. Na této úrovni se pak DAX obchodoval do zveřejnění dalšího makroekonomického údaje, tentokrát z USA, kde byla oznámena hodnota indexu cen výrobců. Data přicházející se zaoceánských trhů naopak předčila očekávání trhů, kdy dosažená hodnota jádrové PPI (0,6%) byla oproti očekávané (1,6%) překvapením. Ani tato čísla nezůstala bez odezvy a DAX se vyšplhal na nejvyšší hodnotu dne – 6411 bodů. Závěr obchodování byl již pak především ve znamení firemních zpráv, z nichž za pozornost stojí zpráva o požáru reaktoru největší skandinávské atomové elektrárny Ringals-3, ležící v jihozápadním Švédsku. Majitelé elektrárny (70% podíl firma Vattenfall, 30% podíl firma E.on) se ústy mluvčího vyjádřili, že oprava bude záležitostí “nejméně dvou týdnů” a odhadli ztráty na cca 140 mil. švédských korun (20 mil. USD). Nepřekvapí tedy, že i přes ranní zvýšení doporučení (add) a současného zvýšení cílové ceny (110 euro) od společnosti WestLB EM, akcie společnosti E.on dnes oslabovaly na 95,74 euro (-0,3%). Ačkoli dnešní obchodní seance příliš neprozradila budoucí směřování trhu a nic nenasvědčuje tomu, že by se stávající trend měl otáčet, měli by si investoři uvědomovat, že se DAX nachází na skutečně vysokých hodnotách (závěr 6387 bodů) a neměli by zapomínat i na včasné realizace zisků.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
