Toyota Motor se poprvé stala třetím největším prodejcem aut v USA

04.01.2007 | , Böhm&Partner
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Japonská automobilka...

...Toyota Motor Corp. pokračovala v loňském roce ve zvyšování svého podílu na americkém trhu a poprvé v historii se stala během celého kalendářního roku třetím největším prodejcem aut na tomto trhu.

Společnost Toyota, mezi jejíž značky patří Toyota, Lexus a Scion, zakončila uplynulý rok s 15,4 procenta amerického automobilového trhu, ve srovnání s automobilkou DaimlerChrysler (DCX), jež zaujímala 13,3 procenta trhu.

Tržní podíl japonské automobilky vzrostl o více než dva procentní body ve srovnání s 13,3 procenta na konci roku 2005. Uplynulý rok byl také pro tuto automobilku nejlepší v její historii, když zvýšila své prodeje o 12,9 procenta na více než 2,5 mil. vozů.

Americká automobilka Ford Motor (F) byla schopna v loňském roce odolat útoku Toyoty a ponechat si titul druhé největší automobilky v USA poté, co prodeje Toyoty předčily poprvé prodeje Fordu v červenci a poté znovu v listopadu. Společnost Ford zakončila rok s 16,4 procenta amerického trhu a předpokládá, že v příštích několika letech se její tržní podíl sníží na 14-15 procent. To znamená, že se Toyota téměř jistě stane během roku dvojkou na americkém automobilovém trhu.

Prodeje společnosti Ford klesly během minulého měsíce o téměř 13 procent a za celý uplynulý rok se snížily o 8 procent na 2,9 milionu vozů.

Automobilka DaimlerChrysler prodala během prosince v USA 218 530 vozů, což meziročně znamená pokles o 1 procento. Na vykázaném poklesu se z velké části odrazil 10procentní pokles prodejů automobilů Mercedes.

Největší světová automobilka, General Motors Corp. (GM), reportovala za prosinec pokles prodejů o 13 procent na 334 501 vozů a celkové prodeje firmy za loňský rok klesly o 8,7 procenta. Tržní podíl společnosti činil 24,3 procenta s více než 4 miliony prodaných automobilů.

Japonská automobilka Honda uvedla, že se její prodeje v USA v prosinci snížily o 0,8 procenta, přičemž za celý rok 2006 vzrostly o 3,2 procenta na 1,5 milionu vozů. Podíl automobilky na trhu se během roku zvýšil na 9,1 procenta z 8,6 procenta v předešlém roce.

Autor článku

Klára Štěpánková  

Články ze sekce: INVESTICE