...International Business Machines (IBM) včera oznámila 11procentní nárůst zisku za uplynulé čtvrtletí, ale akcie firmy oslabily o více než pět procent, když vykázané výsledky firmy nepředčily některé odhady investorů a prodeje počítačového hardwaru také zaostaly za některými odhady.
Čistý zisk společnosti vzrostl za čtvrté čtvrtletí na 3,54 mld. USD/2,31 USD na akcii z 3,19 mld. USD/1,99 USD na akcii za shodné období předchozího roku.
Příjmy společnosti se v meziročním srovnání zvýšily na 26,3 mld. USD z 24,4 mld. USD.
Zisk společnosti bez započtení jednorázových položek činil 2,26 USD na akcii, a překonal tak průměrný odhad analytiků pro zisk 2,19 USD na akcii.
Příjmy společnosti z prodeje hardwaru vzrostly o 4,3 procenta na 7,2 mld. USD, zatímco hrubá zisková marže tohoto segmentu poklesla na 41 z 42 procent. Příjmy z divize technologických služeb, největší divize společnosti, vzrostly na 12,8 mld. USD z 12 mld. USD.
Ze softwarových operací společnost vykázala 15procentní nárůst příjmů na 5,65 mld. USD z 4,9 mld. USD a nárůst hrubé ziskové marže na 86,5 procenta z 86,3 procenta před rokem.
Finanční ředitel Mark Loughridge uvedl, že společnost je optimistická, co se letošního roku týče, a měla by vykázat růst zisku na akcii v rámci nízkého dvouciferného procentního pásma, což vychází v souladu s dlouhodobými cíly firmy.
Dlouhodobý finanční model firmy je pro roční růst zisku na akcii v rozmezí 10-12 procent, při zvýšení příjmů o 5-6 procent.
Analytici Wall Streetu příjmy společnosti za celý rok 2007 v průměru odhadují na 94,48 mld. USD, ve srovnání s příjmy 91,42 mld. USD za rok 2006.
Akcie IBM včera oslabily o 0,57 % na 99,45 USD, v poobchodní fázi ztratily více než 5,24 % na 94,24 USD.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
