...Advanced Micro Devices Inc. (AMD), včera reportoval nečekanou ztrátu za uplynulé čtvrtletí, když cenová válka se společností Intel Corp. (INTC) zasáhla hospodaření společnosti hůře, než se předpokládalo.
Společnost navíc za čtvrté čtvrtletí oznámila prudký pokles hrubé marže v důsledku klesajících cen serverových procesorů a vydala projekci příjmů pro první čtvrtletí, která zaostala za očekáváním analytiků Wall Streetu.
Na výsledcích společnosti se také negativně podepsaly náklady na akvizici výrobce grafických čipů, společnosti ATI, za 5,4 mld. USD.
Čistá ztráta společnosti za čtvrté čtvrtletí končící 31. prosince činila 574 mil. USD/1,08 USD na akcii, ve srovnání se ziskem 96 mil. USD/21 centů na akcii za shodné tři měsíce před rokem.
Bez započtení mimořádných nákladů na akvizici společnosti ATI firma reportovala ztrátu 4 centy na akcii, což vyšlo v silném rozporu s odhady trhu pro zisk 8 centů na akcii.
Příjmy společnosti se v meziročním srovnání snížily na 1,77 mld. USD z 1,84 mld. USD před rokem. Průměrný odhad analytiků byl pro příjmy 1,74 mld. USD.
Hrubá marže firmy klesla oproti předešlému čtvrtletí na 40 procent z 52 procent a ve srovnání s předchozím rokem klesla z 57 procent. Společnost ovšem předpokládá, že v prvním čtvrtletí dojde ke zlepšení hrubé marže oproti čtvrtému čtvrtletí díky zvýšenému užívání nových zařízení na výrobu polovodičů a většímu začlenění firmy ATI do nové mateřské společnosti.
AMD nyní očekává, že za první čtvrtletí vykáže příjmy v rozmezí 1,6-1,7 mld. USD, ve srovnání s očekáváním analytiků pro 1,8 mld. USD.
Akcie AMD včera oslabily o 0,11 % na 17,51 USD, v poobchodní fázi klesly o 4,28 % na 16,76 USD.



Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
