Druhého února 2007, tedy přesně půl roku od získání licence k provozování třetího mobilního operátora na Slovensku, spustí Telefónica O2 Slovakia své služby. Oznámil to v úterý generální ředitel Juraj Šedivý. Ve výběrovém řízení Telefónica soupeřila se společností Telekom Austria a konsorciem složeným z Českých Radiokomunikací a finanční skupiny Penta. Telefónica nabídla za licenci na následujícíh 20 let ze všech účastníků nejméně (150 mil. SKK), převážily však ostatní kritéria (postavení v regionu, případné synergie do budoucna) a společnost nakonec zvítězila. Prakticky ihned po získání licence začalo najímání běžných pracovníků, top managementu a přípravy na výstavbu vlastní sítě, jež se stala dlouhodobým cílem společnosti. Výstavba vlastní sítě je samozřejmě „běh na dlouhou trať“ a proto společnost podepsala dohodu o národním roamingu s konkurenčním T-Mobile. Tato dohoda ve zkratce znamená, že Telefónica může začít nabízet telefonní služby s využitím sítě T-Mobile. Na počátku prosince začala Telefónica získávat první potenciální zákazníky – nabídla předplacené horovy za 2 SKK (s DPH) ve vlastní síti, což znamená na trhu bezkonkurenční nabídku. Volání do ostatních sítí a do ČR bude stát 8,5 SKK. Zájemci o tuto službu se mohou registrovat do 31. ledna 2007, od druhého února pak mohou telefonování využívat.
Společnost za zhruba měsíc a půl získala 400.000 zákazníků. Slovensko s penetrací cca. 85% a 5,4 mil. obyvateli představuje potenciální trh o 4,59 mil. zákaznících. Telefónica tedy za pouhý měsíc a půl získala již 8,7% podíl, což rozhodně považujeme za dobrý výsledek. Do budoucna lze očekávat, že společnost bude těžit především ze zkušeností získaných na českém trhu, bude zavádět pokrokové technologie a samozřejmě využije synergií. To vše by mělo podle našeho názoru vyústit v postupně sílící pozici na slovenském trhu a v delším horizontu by se tržní podíl společnosti podle našich předpokladů mohl dostat i přes 40%. V současné době však nesmíme zapomínat především na nemalé náklady, které bude představovat výstavba vlastní slovenské sítě a také stále sílící konkurence v ČR, kam se chystá vstoupit další mobilní operátor.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
