Druhého února 2007, tedy přesně půl roku od získání licence k provozování třetího mobilního operátora na Slovensku, spustí Telefónica O2 Slovakia své služby. Oznámil to v úterý generální ředitel Juraj Šedivý. Ve výběrovém řízení Telefónica soupeřila se společností Telekom Austria a konsorciem složeným z Českých Radiokomunikací a finanční skupiny Penta. Telefónica nabídla za licenci na následujícíh 20 let ze všech účastníků nejméně (150 mil. SKK), převážily však ostatní kritéria (postavení v regionu, případné synergie do budoucna) a společnost nakonec zvítězila. Prakticky ihned po získání licence začalo najímání běžných pracovníků, top managementu a přípravy na výstavbu vlastní sítě, jež se stala dlouhodobým cílem společnosti. Výstavba vlastní sítě je samozřejmě „běh na dlouhou trať“ a proto společnost podepsala dohodu o národním roamingu s konkurenčním T-Mobile. Tato dohoda ve zkratce znamená, že Telefónica může začít nabízet telefonní služby s využitím sítě T-Mobile. Na počátku prosince začala Telefónica získávat první potenciální zákazníky – nabídla předplacené horovy za 2 SKK (s DPH) ve vlastní síti, což znamená na trhu bezkonkurenční nabídku. Volání do ostatních sítí a do ČR bude stát 8,5 SKK. Zájemci o tuto službu se mohou registrovat do 31. ledna 2007, od druhého února pak mohou telefonování využívat.
Společnost za zhruba měsíc a půl získala 400.000 zákazníků. Slovensko s penetrací cca. 85% a 5,4 mil. obyvateli představuje potenciální trh o 4,59 mil. zákaznících. Telefónica tedy za pouhý měsíc a půl získala již 8,7% podíl, což rozhodně považujeme za dobrý výsledek. Do budoucna lze očekávat, že společnost bude těžit především ze zkušeností získaných na českém trhu, bude zavádět pokrokové technologie a samozřejmě využije synergií. To vše by mělo podle našeho názoru vyústit v postupně sílící pozici na slovenském trhu a v delším horizontu by se tržní podíl společnosti podle našich předpokladů mohl dostat i přes 40%. V současné době však nesmíme zapomínat především na nemalé náklady, které bude představovat výstavba vlastní slovenské sítě a také stále sílící konkurence v ČR, kam se chystá vstoupit další mobilní operátor.