...Ericsson AB, dnes reportoval 14procentní nárůst zisku za čtvrté čtvrtletí, když vykázal rekordní výsledky ze společného podniku se společností Sony Corp. Společnost zároveň předpověděla možné zpomalení růstu na trhu mobilních zařízení.
Čistý zisk společnosti za poslední tři měsíce vzrostl na 9,73 mld. SEK (1,4 mld. USD)/0,61 SEK na akcii, ve srovnání s 8,54 mld. SEK/0,54 SEK na akcii za shodné čtvrtletí před rokem.
Tržby společnosti se v meziročním srovnání zvýšily o 18 procent na 53,7 mld. SEK ze 45,7 mld. SEK.
Analytici dotazovaní agenturou SME Direkt v průměru zisk společnosti odhadovali na 8,75 mld. SEK/0,55 SEK na akcii, při tržbách 53,8 mld. SEK.
Ericsson v letošním roce očekává zpomalení růstu trhu, když původně počítal s mírnou expanzí, kterou společnost definuje 5-10 procenty.
Na svém hlavním síťovém trhu společnost očekává v letošním roce růst v rozmezí středního jednociferného pásma, když původně počítala s mírným růstem.
Hrubá marže společnosti klesla v uplynulém čtvrtletí na 41,8 procenta z 44,2 procenta v předešlém roce, zatímco v mezičtvrtletním srovnání vzrostla z 37,6 procenta. Analytici marži společnosti odhadovali na 42,7 procenta.
Společnost Sony Ericsson Mobile Communications Ltd., společný podnik firem Sony a Ericsson, 17. ledna oznámila, že se její zisk za poslední čtvrtletí ztrojnásobil na 447 mil. EUR díky prodejům telefonů s digitálními fotoaparáty a hudebními přehrávači. Společnost zvýšila ve čtvrtém čtvrtletí svůj podíl na trhu na 8,7 procenta z 6,6 procenta před rokem.
Představenstvo společnosti Ericsson navrhlo vyplatit za uplynulý rok dividendu ve výši 0,50 SEK na akcii, nárůst oproti 0,45 SEK na akcii vyplacených za předchozí rok.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
