Téma týdne: Netradiční investice
Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci. Na tomto zdánlivě paradoxním vyjádření je velký kus pravdy. Nejvíce se tato pravda projevuje u těch nejluxusnějších a nejdražších věcí vyráběných v limitovaných seriích. Zatímco běžný nový automobil ztratí, poté co opustí brány autosalonu, nemalou část své hodnoty, platí u luxusních automobilů přesný opak. „Vybírám si vozy, kterých je vyrobeno málo, a pokud je nezničíte, tak jejich cena roste. Když jsem s Maserati vyjel z prodejny, bylo ve vteřině o padesát nebo sto tisíc eur dražší,“ říká majitel vozu italské automobilky orientující se na výrobu luxusních vozů. Pořízení takového vozu lze tedy jednoznačně brát i jako velmi zajímavou investici, která dokáže přinést obrovské zhodnocení.
Spekulantů, kteří se na investice do luxusních automobilů orientují v posledních letech stále přibývá a některé automobilky se jim už začínají více či méně efektivně bránit. Dokládá to například postup Ferrari při prodeji jejich vlajkové lodi - modelu Ferrari Enzo. Každého zájemce o výše zmíněný automobil si totiž světoznámá automobilka nejdříve prověřila a až pak se rozhodla, jestli mu auto prodá nebo ne. Kdo si Enzo objednal, musel ho také přímo odebrat a skutečně ho i používat. Obchod s objednávkami nebyl možný či takzvaný nákup do garáže nebyl možný. Vzácná Ferrari se totiž často dostala do prodeje za zády automobilky. Legendární F40 koupil a za dvojnásobek prodal kupříkladu mistr světa formule 1 Nigel Mansel.
Zajímavou investicí je i nemovitost v zahraničí
I přes výše zmíněný postup automobilek je spekulativní nákup vozu stále jednou z nejvýnosnějších investic. Luxusní automobil však není zdaleka jedinou netradiční investicí. Možná méně výnosnou, ale o to zajímavější investicí je nákup nemovitosti v zahraničí, například chatu na horách či apartmán u moře. Ty lze využít nejen k vlastní rekreaci, ale také jde o i výhodnou investici. Hodnota takových nemovitostí běžně roste deset a v některých lokalitách dokonce až o třicet procent za rok. Hitem posledních let jsou slovenské Tatry či Bulharsko. Nemovitosti zde jsou totiž mnohem levnější než v České republice. Naopak dražší jsou ve Francii a Švýcarsku, v Itálii či rakouských Alpách stojí zhruba stejně jako v tuzemsku.
Investice v sobě vždy nese určité riziko. Pokud jste ochotni riziko podstoupit, přečtěte si o možnostech netradičních investic. Investovat můžete nejen do vína nebo vody, do umění nebo do drahých kovů a kamenů, ale výhodnou investicí může být třeba i automobil. Čtěte naši rubriku finančních tipů a triků! |



Investice v sobě vždy nese určité riziko. Pokud jste ochotni riziko podstoupit, přečtěte si o možnostech netradičních investic. Investovat můžete nejen
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
