Akciová společnost TOMA, a.s. Otrokovice vznikla delimitací ze státního podniku Obuvnický průmysl - Svit Zlín. Výrobní činnost byla v areálu firmy v Otrokovicích zahájena v r. 1935 (po ukončení výstavby areálu v letech 1930 až 1935) akciovou společností Baťa, znárodněna byla dekretem prezidenta republiky.
Za další mezník ve vývoji společnosti je možno považovat privatizaci akciové společnosti. Předložený privatizační projekt byl schválen Ministerstvem pro správu majetku a jeho privatizaci dne 12.7.1993. V tomto projektu byl schválen základní kapitál společnosti ve výši 1.473.635 tis. Kč s tím, že základní metodou privatizace se stala kupónová metoda s podílem 81% na celkovém počtu akcií společnosti.
Ke dni 30.6.20067 bylo evidováno v zaměstnaneckém poměru celkem 169 zaměstnanců.
Podstatná část činnosti společnosti je zaměřena na poskytování služeb subjektům v průmyslovém areálu společnosti. Další činnosti tvoří poskytování finančního leasingu, pronájem dvou objektů na ulicích Kvítková a Lorencova ve Zlíně a obchodního centra ve Zlíně-Loukách, developerská činnost a podnikání v oblasti likvidace odpadů. Celkový počet subjektů v průmyslovém areálu se pohybuje okolo 130 a je v nich zaměstnáno cca 2.000 lidí. Zaměření činnosti na areál je výhodou, neboť zde má zaručen odbyt svých služeb. Rovněž množství firem v areálu umožňuje eliminovat případný krátkodobý výpadek některé z nich.
Nejvýznamnější službou, kterou společnost provádí pro firmy sídlící v areálu je nákup, výroba a rozvod energetických médií a pronájem nemovitostí. Další službou je kolejová doprava, ochrana majetku a osob, poštovní služby, finanční leasing. V roce 2003 podnik převzal provoz čistírny odpadních vod, která slouží nejen podnikům v průmyslovém areálu, ale i ostatním subjektům v Otrokovicích a okolí. Následně podnik zahájil činnost v oblasti likvidace odpadů.
Pololetní zprávu společnosti naleznete v přiloženém souboru.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
