...spotřebitelskou důvěru. Prohlásily to včera američtí ekonomové. Tržby v září rostly tempem 0,2 % po 0,3 % v srpnu, vyplývá to z průzkumu agentury Bloomberg, která oslovila 77 ekonomů. Klesající nákupy domů a nižší tržní ceny nemovitostí přinutily Američany, aby méně utráceli za nábytek, vybavení domácnosti a stavební materiály. „Září bylo pro maloobchodníky zklamáním,“ prohlásil Brian Bethune, ekonom Global Insight Inc. v Lexingtnu, Massachusetts. „Spotřebitelé se stali opatrnějšími,“ dodal. Centrální bankéři Fedu, kteří 18. září snížili úrokové sazby, aby zabránili ekonomickému poklesu, signalizovali, že vůbec s dalším snižováním úrokových sazeb nespěchají, jelikož nejsou přesvědčeni o tom, že se americká expanze chýlí ke konci. Současně zůstavájí ostražití, co se inflace týče. Wal-Mart, největší maloobchodní řetězec na světe, oznámil nárůst tržeb v září o 1,4 %, což bylo na úrovni pesimistického očekávání. Představitelé společnosti zmínili nižší poptávku po zboží pro domácnost a také uvedli, že spotřebitelé zůstávají „opatrní ohledně svých financí, nákladů na bydlení a cen benzínu.“ Zdroj: BloombergAutor: Michal Stupavský