...fundamenty z eurozóny v podobě výsledky prosincového PMI ze tří největších ekonomik (Německo, Francie, Itálie). Ve všech těchto zemích by se měla přitom aktivita výrobního sektoru mírně snižovat, nejvíce pak v Německu, od kterého analytici očekávají pokles PMI z listopadových 53,7b. na 53,3b. Stejná ekonomická data jsou dnes ke zveřejnění připravena také v Británii. Ta zveřejní prosincový PMI v 10:30 a také od britských čísel dnes analytici očekávají mírný propad z prosincových 54,4b. na 53,9b. Největší pozornost na sebe však dnes budou vázat fundamenty ze Spojených států. Také ty zveřejní prosincové výsledky aktivity ve výrobním sektoru (ISM), jež má už třetím měsícem kolísat na hraně mezi expanzí a kontrakcí a tak od něj analytici očekávají mírné zhoršení z listopadových 50,8b. na 50,7b., přičemž nižší čísla se pak čekají také od cenového sub-indexu, jež by měl klesat z 67,5b. na 65,0b. V 16:00 přijdou ze Spojených států ještě výsledky dynamiky růstu listopadových výdajů ve stavebnictví (oček.: -0,4%, předch.: -0,8%), avšak to nejdůležitější je dnes připraveno až na večerní hodiny, když má být ve 20:00 zveřejněn zápis ze zasedání FOMC z 11. prosince, kdy Fed rozhodl o snížení úrokových sazeb o čtvrt procentního bodu na 4,25%. Zatímco v polovině prosince byly investoři přesvědčeni o tom, že americká centrální banka z obav před inflací nebude dále tak agresivně snižovat úrokové sazby, po sérii velmi špatných amerických fundamentů z konce roku je názor na další kroky Fedu poměrně rozpolcený a právě zápis více poodkrývající debatu mezi členy FOMC může do očekávání investorů a dalšího vývoje americké měny silně promluvit.
Autor: Jaroslav Brychta



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
