... inflace. To neznamená, že jsme změnili náš cíl a nyní reagujeme bezprostředně na ekonomická rizika”, řekl Stark. Hlavním úkolem ECB je udržet cenovou stabilitu, která je definovaná jako dlouhodobá míra inflace těsně pod 2%. „To je to, prostřednictvím čeho jsme posuzováni a na čem je závislá naše důvěryhodnost”, řekl Stark v interview. Dodal, že ECB je „vysoce nespokojená” se současnou mírou inflace. V lednu byla míra inflace eurozóny na rekordních 3,2%. Stark zdůraznil, že míra inflace je jen dočasná a je způsobená rostoucími cenami potravin a energií. „Tento fenomén by mohl být více nepoddajný, než jsme věřili na konci roku 2007”, řekl Stark a dodal, že inflace se pravděpodobně přiblíží ke 2%, až spadnou ceny potravin a energií, jak se předpokládalo. Dále dodal, že ekonomický vzestup v eurozóně se dosud nevytratil. „Ekonomika eurozóny vykáže v roce 2008 lehké zpomalení, přestože nebude tak silná, jako v předchozích dvou letech”, řekl Stark. Dle jeho názoru by nebylo korektní hovořit o rozkolu mezi ekonomikami eurozóny a USA. „Jsme více rezistentní proti vnějším šokům, ale nejsme imunní proti tomu, co se děje v USA”, řekl Stark. Nakonec Stark apeloval na mírnější přístup při zvyšování mezd v celé eurozóně a konkrétně jmenoval mírný vzestup mezd v Německu v uplynulých letech. „Pokud budeme mít nyní v Německu vyšší platy, muselo by to být kompenzováno nižšími platy v dalších zemích”, řekl. Stark dodal, že turbulence na finančním trhu zatěžují ekonomický růst členských zemí eurozóny, což vyžaduje korekci na realitním trhu, která by mohla vyústit ve střídmější růst mezd.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
