Zásadní nevýhody investičních fondů tkví především v následujících oblastech:
-
chybějící pojištění vkladů
-
poplatky investičních společností
-
pohyb devizových kurzů
Pojištění vkladů je poslední dobou dosti omílaným tématem. Do určité hranice jsou pojištěny bankovní vklady či peněžní prostředky umístěné v družstevních záložnách. S náhradou ztrát můžete počítat i v případě krachu obchodníků s cennými papíry. Bohužel investiční fondy nepatří (stejně jako penzijní fondy) do skupiny pojištěných finačních produktů. Pokud investiční společnost spravující Váš investiční fond zkrachuje, není k dispozici žádný garanční fond, ze kterého byste mohli náhradu investovaných prostředků obdržet.
Minimální doba spoření v investičních fondech není nikde stanovena. Vzhledem k častým výchylkám kurzů na kapitálových trzích není investice do fondů vhodná pro krátkodobé spoření. Jen pokud budete trpěliví a přečkáte případné krátkodobé poklesy kurzů, dočkáte se svých výnosů. Jestliže budete spořit méně než 6 měsíců, musíte své výnosy nechat zdanit. Pozor! Docílit výnosu není s investičním fondem jen tak jednoduché. Především vstupní poplatky a platby za správu spoření ve fondech podstatně zdražují. Investoři do zahraničních fondů, které nejsou vedeny v českých korunách, ale třeba v euro nebo dolarech, by si měli sledovat bedlivě vývoj devizových kurzů. Znehodnocení zahraniční měny vzhledem k české koruně může způsobit v konečném účtování další ztráty. Je rozdíl, když dostanete za získaných 10.000 dolarů 40.000 korun (při kurzu 1 USD = 40 CZK) nebo "jen" 38.500 Kč (při kurzu 1 USD = 38,50 CZK).
Pokud Vás problematika spoření v investičních fondech zaujala, doporučuji Vám navštívit také následující internetové stránky, kde se nejen o negativech fondů dozvíte mnohem více.



Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
Test ojetiny: Levná vstupenka do Jaguaru klubu. XF II koupíte za super peníze
