Ceny akcií se budou zřejmě stabilizovat. Větší pokles zaznamenáme pravděpodobně celosvětově u významných leteckých společností, které jsou bezprostředně ovlivněny uzavřením leteckého prostoru nad USA a Kanadou, resp. situací v Izraeli, čili nemohou létat a provozovat svou činnost a přicházejí denně o vysoké příjmy. Vyčíslení škod si netroufám odhadovat.
Pokles se bude týkat i akcií pojišťoven, resp. zajišťoven. Ty budou muset plnit zejména v souvislosti s pojištěním majetku a s životním pojištěním. Nadprůměrné plnění se projeví v horších hospodářských výsledcích pojišťoven. Naopak růst očekávám u cenných papírů zbrojařských firem a společností, které se budou podílet na opatřeních vedoucích ke zvýšení bezpečnosti nejen v dopravě. Je otázkou zda si polepší i stavební firmy, které by se mohly podílet například na rekonstrukci resp. novostavbě newyorkské skyline.
Uklidnění na finančních trzích by mohlo přinést i rozhodnutí americké centrální banky snížit klíčové úrokové sazby. Pokles sazeb lze očekávat i v Evropě. Nižší úrokové sazby jsou motivem pro růst akcií. Ty se stanou vzhledem k finančním instrumentům navázaným na pevné úrokové sazby (bankovní vklady, pokladniční poukázky, dluhopisy) atraktivnější. Rostoucí poptávka po akciích vyvolá růst jejich kurzů na burzách.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
