... V akcionářské struktuře Zentivy se objevil nový významný akcionář, společnost Belviport Trading Ltd. s 6,08 %. Žádné bližší informace oznámeny nebyly. Předpokládáme, že se mohou objevit spekulace o původu a zájmu/cílích společnosti či zda nejedná v nepřímé shodě s některými z účastníků snahy o převzetí Zentivy. Objevení se nového významného investora považujeme za neutrální. Akcionář Podíl na kapitálu Hlasovací práva Sanofi-Aventis Group 24,9 % 24,9 % PPF and Generali PPF Holding B.V. 19,2 % 19,2 % Fervent Holdings Limited 7,6 % 7,6 % Belviport Trading Ltd. 6,1 % 6,1 % Management a zaměstnanci 5,9 % 5,9 % Ostatní instit. a soukromí investoři 36,3 % 36,3 % Celkem 100,0 % 100,0 % Zdroj: Zentiva CME: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Dle mediální agentury OMD celkové čisté reklamní výdaje v ČR vzrostou v roce 2009 o 3,2 % r/r na 29,6 mld. Kč. Největší podíl tradičně připadne na reklamu v TV, která se zvýší o 3,7 % r/r na 11,9 mld. Kč (40,2 % celkových výdajů; +0,2 p.b. r/r). Nejdynamičtějším médiem je v současnosti internet, který by měl zaznamenat reklamní výdaje v hodnotě 4,1 mld. Kč (+19,9 % r/r) s podílem 13,8 % na celkových výdajích do reklamy (+1,9 p.b. r/r). Michael Garin (generální ředitel CME) předpokládá, že cena reklamy v ČR by se v roce 2009 měla zvýšit více (cca 20 %) než tomu bylo letos. CME se v poslední době snaží stále více pronikat do oblasti internetové reklamy, která je nejsilněji rostoucím segmentem reklamních výdajů. AAA Auto: Neutrální zpráva (Analytik: Patrick Vyroubal) Představenstvo AAA Auto v pátek schválilo prodej pobočky v Brně a její přesunutí do jiné lokality. Byl také potvrzen záměr vstupu na ruský trh v příštím roce. V rámci ozdravného plánu rumunské pobočky byl schválen návrh, který v budoucnu umožní prodej 49 % rumunské divize rumunskému partnerovi z automobilového průmyslu, což by mělo zlepšit přístup k nejvíce žádaným ojetým vozům, kterých má firma nyní nedostatek. Z hlediska hospodaření společnost viděla pozitivní vývoj v prvních šesti týdnech 2. pololetí, ale pak nastal tradiční sezónní efekt (letní dovolené). Provozní výdaje by měly dále klesat díky ozdravným opatřením.



				
								
						Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
					
						Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
					
						Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
					
						Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
					
						Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
					