...menšiny senátu, když ke schválení bylo potřeba 60 hlasů, poměr hlasů byl ale 52/35. Jednání zákonodárců se protáhla hluboko do čtvrteční noci za účasti zástupců automobilek a věřitelů. Poslední vývoj směřoval k jednání o alternativním návrhu republikána Boba Corkera, kteří navrhovali tvrdší ústupky ze strany producentů automobilů, managementu, zaměstnanců, věřitelů a akcionářů. Demokraté na řadu podmínek přistoupili, ovšem klíčové jádro sporu nastalo v otázce redukce mezd v roce 2009 ještě před vypršením kolektivní smlouvy v roce 2011. Někteří z republikánů a demokratů naznačili, že jedinou možností řešení situace je pomoc státu z již schváleného programu TARP finančního systému ve výši 700 mld. USD. Bílý dům dosud ale použití prostředků k těmto účelům odolával. K otázce se bude moci kongres vrátit začátkem příštího roku, nové složení kongresu ve skutečnosti po listopadových volbách zvětší většinu demokratů ve sněmovně reprezentantů a také senátu, jejich mandát by měl stoupnout na 58 křesel, stále však zřejmě nedosáhne potřebných 60 mandátů. Bankrotový režim nemusí přinést kýženou restrukturalizaci a může vést ke konečné likvidaci General Motors a Chrysleru, což by znamenalo také velké potíže pro Ford a další světové automobilky. V sázce kromě dalšího vyostření finanční a hospodářské krize je ohrožení 140 000 pracovních míst v továrnách, 100 000 pracovních míst velkoobchodů a přibližně 1,5 milionu pracovních míst autodealerů, ve skutečnost by nezaměstnanost mohla stoupnout ještě o statisíce víc kvůli nepřímým dopadům likvidace automobilového průmyslu USA. Zpráva je nepříznivá pro trhy a dolar, který klesá k jenu o 1,1% k jenu dokonce pod 90 JPY/USD, k euru dolar slábne o 0,1%