...Kupní cena činí 404 mil. EUR (11,5 mld. Kč, ČEZ tedy zaplatí 5,7 mld. Kč). Způsob financování transakce nebyl sdělen. MIBRAG ročně vytěží 19 mil. tun hnědého uhlí, má zásoby 530 mil. tun. Čistý zisk v roce 2007 činil 43 mil EUR (1,2 mld. Kč). Společnost má další rozvojové plány těžby. Součástí společnosti jsou také tři kogenerační energetické zdroje (výkon 208 MW, výroba 1,4 TWh elektřiny). Kupní cena odpovídá násobkům EV/EBITDA 3,4 a P/E 9,4 (index těžebních společností agentury Bloomberg se obchoduje za P/E 9,6). Z hlediska nákupní ceny hodnotíme transakci neutrálně. Návratnost investice určí také investiční plán, o kterém zatím nemáme žádné informace. Pozitivně lze hodnotit průlom ČEZu na západoevropské trhy výroby elektřiny a těžby uhlí (ČEZ již zde podniká jako obchodník s elektřinou). Podnikatelské prostředí by zde pro ČEZ mělo být příznivější než ve východní Evropě, kde ČEZ provedl své předchozí akvizice. Dle našeho názoru však tato transakce může odložit spuštění zpětné odkupu akcií ČEZu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
