Včerejší obchodování koruny vůči euru bylo relativně klidné s nízkým objemem obchodů, kurz koruny se prakticky celý den pohyboval ve velice úzkém pásmu. Z otevírací úrovně 30,57 CZK/EUR koruna krátce oslabila na 30,67 CZK/EUR a během odpoledních hodin oscilovala mezi 30,59 CZK/EUR až 30,62 CZK/EUR. V závěru dne se nacházela na úrovni 30,58 CZK/EUR. Především současný posilující trend eura vůči dolaru brání koruně k výraznějšímu zhodnocení a prolomení úrovně 30,50 CZK/EUR. Nedávno zveřejněné makroekonomické údaje z eurozóny zahrnující IFO index, maloobchodní prodej a obchodní bilanci nasvědčují ke zvýšené obchodní aktivitě v rámci evropské unie. Ekonomický růst a stabilita v tomto regionu jsou hlavními faktory za rekordní apreciací eura na eurodolarovém trhu. Z domací scény stojí za zmínění včerejší rozhodnutí kabinetu o prodeji největší tuzemské hutnické firmy Nová Huť nizozemské společnosti LNM Holdings za 19,3 miliard korun.
Především vzhledem k vývoji na eurodolarovém trhu se koruně včera podařilo navázat na svůj předchozí vývoj vůči americkému dolaru a připsat si tak další zisky. Z úvodních 32,94 CZK/USD se koruna ještě během dopoledne posunula k hladině 32,84 CZK/USD. Během odpoledního obchodování pak v tomto trendu pokračovala, když ji závěr dne zastihl na úrovni 33,79 CZK/USD, nejvyšší úroveň od února 1999. Tyto rekordní hodnoty jsou výsledkem trendu na eurodolarovém trhu, kde se euro momentálně nachází na 14 měsíčním maximu vůči americkému dolaru. K propadu kurzu dolaru rovněž přispěl vývoj na amerických akciových trzích, kde index Dow Jones oslabil o -0.59% na 9923,04 bodů, technologický index Nasdaq ztratil -1.68% a uzavíral na 1624,39 bodů.
Pro dnešek očekáváme zveřejnění údaje o čtvrtletním vývoji HDP v eurozóně, z USA počet nových žadatelů o příspěvky v nezaměstnanosti.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
