TOMA, a.s. (Továrna Obuvnických MAteriálů) vznikla dne 29.03. 1991 delimitací ze státního podniku Svit Zlín. V roce 1993 byla společnost zprivatizována formou kuponové privatizace. Součástí privatizačního procesu byl přímý prodej samostatných výrobních jednotek (koželužská, papírenská, textilní, strojírenská a chemická výroba) s tím, že se společnost TOMA, a.s. stala příjemcem splátek za prodej těchto jednotek a současně správcem průmyslového areálu. Z toho důvodu zůstaly ve vlastnictví společnosti areálové komunikace, energetické rozvody, železniční vlečka, budovy a pozemky s touto činností související. Postupně nabyla společnost zpět část prodaného movitého a nemovitého majetku, který nebyl splacen, popř. investovala do dalšího vhodného majetku.
Svou činností, organizací, pracovními postupy a podnikatelským jednáním navazuje společnost TOMA, a.s. na Baťovy pomocné závody, které zahájily v r. 1935 v areálu průmyslovou výrobu. V celém průmyslovém areálu je obtištěn vizionářský duch Tomáše Bati a nachází se zde i místo, kde významný český podnikatel našel při leteckém neštěstí svou smrt.
Ke dni 30.6.2009 bylo evidováno v zaměstnaneckém poměru celkem 157 zaměstnanců.
Podstatná část činnosti společnosti je zaměřena na poskytování služeb subjektům v průmyslovém areálu společnosti, provozování čistírny odpadních vod, poskytování finančního leasingu, pronájem objektů ve Zlíně a developerství. Nejvýznamnější službou, kterou společnost poskytuje firmám sídlícím v průmyslovém areálu je nákup, výroba a rozvod energetických médií. Dalšími službami jsou provozování autoopravny, kolejové dopravy v areálu, ochrany majetku a osob, poštovní služby a provoz akreditované laboratoře.
V průmyslovém areálu podniká asi 120 firem, ve kterých je zaměstnáno cca 2 000 pracovníků.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
