... Domácí burza je nadále bez života a aktivita v současných dnech klesá téměř na nulu. Podobné období není pro akciové trhy ničím, co by makléři nebo investoři neznali. Délka těchto období je rozdílná, současná mizérie však patří k těm delším. Zajímavé pohyby včera zaznamenaly především banky (EB, KB), které zakončily den růstem o 2 %. Podobnou výkonnost měly už jen akcie CETV (+2,18 %). Zavřít den bez obchodu je docela umění a včera se jej dočkaly realitní tituly (ECM, Orco). Komentář k tomu jistě není potřeba. Makrodata jsou většinou hybnou silou a údaje ISM služeb (horší) v USA ve 14:30 mohly čeřit vodu. Bohužel se tak nestalo. Objemy tak přesáhly těsně 1 miliardu korun. Orco: Neutrální (Analytik: Patrick Vyroubal) Viceprezident společnosti Orco, Aleš Vobruba, řekl včera pro Hospodářské noviny, že Orco momentálně nepotřebuje žádného investora. Obchodní plán má být nastaven tak, aby společnost nový kapitál nepotřebovala. Získání kapitálu by přicházelo v úvahu poté, co bude ukončen režim soudní ochrany před věřiteli. Nyní se společnost soustředí na odložení splatnosti dluhopisů. Orco by mohlo pařížskému soudu předložit návrh na prodloužení splatnosti dluhopisů až o 10 let (splácení zejména v pozdějších letech), k čemuž by nepotřebovala souhlas držitelů dluhopisů. To, že Orco stále nemá investora, může více motivovat držitele dluhopisů, aby souhlasili s restrukturalizací dluhu. Jeden návrh byl již v září odmítnut, ale v prosinci budou držitelé dluhopisů hlasovat o změně podmínek některých existujících dluhopisů, což by umožnilo konverzi části dluhu do akcií (za 7 EUR/akcie). Je ale otázkou, zda o to bude zájem. Je třeba dodat, že případné navýšení kapitálu by znamenalo ředící efekt pro stávající akcionáře, a proto by k tomuto kroku mohla společnost přistoupit teprve, až to bude nevyhnutelné. V mezidobí se bude muset společnost spolehnout na bankovní financování. Prodej majetku je pozvolný, jelikož Orco nechce prodávat za nevýhodné ceny.



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
