...USA, Kanadě, ale i na některých asijských trzích se totiž neobchodovalo. I tak index PX dokázal udržet po celý den stabilní růst a zakončit 1,48% ziskem. Z likvidních titulů šla proti proudu pouze Komerční banka, na které se již od rána objevili prodejci a titul oslabil z 3 600 Kč na 3 550 Kč (-0,84 %), odkud se již nedokázal vrátit zpět. KB oznamuje své výsledky hospodaření tento čtvrtek jako první ze spadových titulů. Erste Bank následovala růst evropských bank a posílila o 2,5 % na 699,5 Kč. Stejně tak NWR následovalo evropské těžaře a růst cen komodit, když posílilo o 2,56 % a udrželo úroveň 180 Kč. ČEZ si pak při mizivé aktivitě připsal 2,27 % a zakončil na 878 Kč. Z makroekonomických událostí bylo včera nejsledovanější setkání ministrů financí EU. CME: Neutrální (Analytik: Patrick Vyroubal) Podle deníku E15 TV Prima (skupina MTG) zaregistrovala v lednu letošního roku 20% pokles objemu reklamy. Od 1. února začala TV prima poskytovat 11% slevu pro inzerenty, kteří propagují své výrobky či služby na obou kanálech (TV Prima a Prima Cool). Na nabídku již zareagovala Coca Cola. Předpokládáme, že v případě TV Nova (skupina CME) by čísla za leden mohla být lepší než v případě TV Prima, jelikož inzerenti nyní volí reklamní média s co největším zásahem, aby efektivněji alokovali své zdroje. To vedlo například k tomu, že pokles výdajů do jiných médií než TV byl loni větší (samozřejmě s výjimkou internetu, kde byl dosažen růst). Z lednové statistiky ještě nelze vyvodit celoroční trend, protože i v minulém roce byly inzerenti zpočátku více opatrní kvůli nejistotě ohledně ekonomického vývoje. V případě ČR očekává letos CME růst reklamního trhu o 6 %. Náš odhad se pohybuje okolo 2 %, přičemž jakýkoli růst bychom vnímali pozitivně. Domníváme se, že stále existuje riziko, že by reklamní výdaje mohly letos klesnout, pokud by došlo k dalšímu poklesu ekonomické aktivity (dvojité dno). Lidé z reklamního průmyslu čekají, že oživení přijde v letošním roce, ale například mediální agentura OMD v říjnu 2009 uvedla, že reklamní výdaje by mohly poklesnout o 13 %. Maloobchodní tržby - prosinec (Analytik: Petr Sklenář) Maloobchodní tržby v prosinci meziročně poklesly o 1,9 %, což byl lepší výsledek, než se očekávalo (AFT: -4,0 %; trh: -3,0 %). Za poklesem stál stále vysoký propad tržeb z prodejů aut (-11,0 %). Na druhou stranu maloobchod (bez moto segmentu) vykázal po 7 měsících poklesu růst tržeb o 1,1 %. Vyšší byly tržby za potraviny (+3,0 %), když současně vánoční nákupy zastavily 8měsíční pokles tržeb za nepotravinářské zboží (0,0 %). Po sezónním očištění maloobchodní tržby meziměsíčně vzrostly o 0,9 % a meziroční pokles dosáhl 3,9 %. Za celý rok 2009 tržby poklesly o 4,3 %. Jedná se o první pokles od roku 1998 a největší v historii časové řady od roku 1997. Letos očekáváme stagnaci tržeb.