CME: TV Prima zaznamenala v lednu 20% pokles reklamy

16.02.2010 | , Atlantik FT
INVESTICE


perex-img Zdroj: Finance.cz

Podle deníku E15 TV Prima (skupina MTG) zaregistrovala v lednu letošního roku 20% pokles objemu reklamy. Od 1. února začala TV prima...

...poskytovat 11% slevu pro inzerenty, kteří propagují své výrobky či služby na obou kanálech (TV Prima a Prima Cool). Na nabídku již zareagovala Coca Cola. Předpokládáme, že v případě TV Nova (skupina CME) by čísla za leden mohla být lepší než v případě TV Prima, jelikož inzerenti nyní volí reklamní média s co největším zásahem, aby efektivněji alokovali své zdroje. To vedlo například k tomu, že pokles výdajů do jiných médií než TV byl loni větší (samozřejmě s výjimkou internetu, kde byl dosažen růst). Z lednové statistiky ještě nelze vyvodit celoroční trend, protože i v minulém roce byly inzerenti zpočátku více opatrní kvůli nejistotě ohledně ekonomického vývoje. V případě ČR očekává letos CME růst reklamního trhu o 6 %. Náš odhad se pohybuje okolo 2 %, přičemž jakýkoli růst bychom vnímali pozitivně. Domníváme se, že stále existuje riziko, že by reklamní výdaje mohly letos klesnout, pokud by došlo k dalšímu poklesu ekonomické aktivity (dvojité dno). Lidé z reklamního průmyslu čekají, že oživení přijde v letošním roce, ale například mediální agentura OMD v říjnu 2009 uvedla, že reklamní výdaje by mohly poklesnout o 13 %.

Autor článku

Patrick Vyroubal  

Články ze sekce: INVESTICE