...EUR. To mělo mimořádně kladný dopad na akciové trhy, které během včerejší seance rostly jak v Evropě, tak v USA o několik procent. Návrat důvěry na trhy – jakkoli přechodná tato důvěra může být – sice pomohl cenám rokovějších cenných papírů, když jen výnosy z řeckých státních dluhopisů klesly o téměř pět procentních bodů, problematickou situaci eura ale zdaleka nevyřešil. To potvrdila i včerejší seance, kdy se evropská měna na páru s dolarem po krátkém růstu až nad hranici 1,30 EUR/USD vrátila zpět nadosah 1,27 EUR/USD, kde se drží i v průběhu dnešního rána. To co pomáhá některým členským zemím eurozóny (PIIGS) totiž zdaleka nemusí pomáhat eurozóně jako celku. Rizika Spojená se záchranou těchto zemí jsou totiž rozptylována napříč eurozónou a situaci eura tak příliš neřeší.
Obchodníci čekají na jasný signál, že se sáty eurozóny rozhodnou dělat patřičná opatření snižující nepoměr mezi rozpočtovými příjmy a výdaji, která ale zatím stále nepřichází, nebo jsou nedostatečná. Dokud tento signál nedostanou, nálada na eurových párech se podle nás nezlepší a může se naopak dále vyostřovat s tím, jak se na trhu bude snižovat celkový přebytek likvidity. I nadále proto počítáme s tím, že obchodníci budou jakýkoli růst společné měny využívat k jejímu výprodeji a že společná měna zůstane pod tlakem bez ohledu na to, že již od začátku roku dokázala ztratit 12,7 %.
Dnes se z Evropy ani z USA žádných důležitých fundamentů nedočkáme, a proto se bude úterní obchodování opět točit kolem (ne)důvěry ve schopnosti eurozóny zvládnout kupící se problémy.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
