...rostl a překonal většinová očekávání, když vystoupal z červencových 106,2b. na 106,7b. Tím znovu potvrdil v jak dobré kondici se (zatím) německá ekonomika nachází. Přestože jsou dnešní data na první pohled příznivá, pokud se nad nimi trochu zamyslíme, již tak pozitivní obrázek o stavu ekonomiky eurozóny nenabízejí. Německo jako motor eurozóny a největší exportér světa těží téměř výrazně ze zahraniční poptávky, která je umocněna více než pětinovým oslabením eura v první polovině roku. Vezmeme-li v potaz, že se velká část větších firem v Německu orientuje na export, nejsou dnešní výsledky a nejlepší stav indexu od konce roku 2007 až takovým překvapením. Protože je růst tažen zejména výrazným oslabením eura, nejedná se zároveň o nic jiného než o výsledek dramatického zchudnutí národů platících eurem, které nyní musejí za stejné množství importu platit daleko větším množstvím exportu než dříve. Jinými slovy,Evropané musejí vyrábět více, aby si mohli koupit stejně jako v minulosti.To rozhodně nelze nazývat zdravým růstem. Zároveň eurozóně tato skutečnost neposkytuje příliš pozitivní vyhlídky, jelikož eurozóna jako taková zatím roste téměř výhradně díky externím, nikoli interním faktorům. Proto očekáváme již brzy její citelné zpomalení, které se dramaticky dotkne zejména jižních států, jejichž růst byl v 2Q velmi malý a které se budou, vedle zpomalování světové ekonomiky, muset vypořádat i s následky úsporných opatření, které budou mnohdy velmi bolestivé.
Jakmile si tento problém začnou ve větší míře uvědomovat i trhy a ECB, evropská měna se může dostat pod silný prodejní tlak a ještě tak navýšit ztráty, které zatím v průběhu tohoto měsíce nabrala.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
