...v důsledku rostoucích spekulací, že Bank of China zvýší úrokové sazby. Toto očekávání vychází z nárůstu včera zveřejněné čínské inflace a dále z obav z rostoucího výnosového rozpětí, jehož jsme v poslední době svědky v zemích PIIGS. Silné německé HDP (meziroční zvýšení o 3,9 % oproti očekávaným 3,7 %) nebude stačit, aby tento negativní trend vykompenzovalo.
Zdá se, že rostoucí náklady na půjčky Irska se šíří v rámci eurozóny dále. Trhy s dluhopisy nyní naznačují zvyšující se úročení irských, italských, španělských a portugalských dluhopisů. Nepřipomíná vám to něco, co už tady bylo? Ale ovšem. Trhy s dluhopisy v současnosti u Řecka, Itálie a Portugalska započítávají do ceny nesplacené dluhy a navzdory velikosti trhů záchranného fondu eurozóny projde soudržnost eurozóny zkouškou, což pravděpodobně povede k výraznému oslabení EURUSD. Toto téma potáhne dolů také akcie, podobně jako tomu bylo v minulém případě. Vzhledem k tomu, že výsledková sezóna je za námi a před námi jsou očekávaná nepřesvědčivá ekonomická data z jednotlivých ekonomik, skutečně nezbývá mnoho dalších faktorů, které by mohly toto téma nějak zadržet. Očekáváme tedy, že se na akciových trzích v krátkodobém výhledu projeví pokles.
Očekávali jsme, že výsledné údaje o německém HDP budou silné, a skutečně se tak také stalo – meziroční růst o 3,9 % oproti odhadovaným 3,7 %. Francouzské HDP však bylo slabé a zaznamenalo mezičtvrtletní nárůst o 0,4 % namísto očekávaných 0,5 %; a to má francouzská ekonomika přitom v eurozóně v zásadě stejnou váhu jako německá. Takže to nejsou dobré zprávy. Německo prozatím se svými silnými čísly eurozónu stále ještě drží, pokud ale Francie bude pokračovat ve svém propadu, vymaže to silná německá čísla a eurozóna bude pokračovat ve svém propadu směrem k jednoznačné recesi.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
