...milionů byl o 16,6% nižší než ve stejném období před rokem, kdy většina zemí podporovala sužovaný trh šrotovným. V září prodej meziročně zpomalil o 9,6% na 1,227 milionů. Dvouciferný meziroční pokles bylo možné zaregistrovat na největších trzích v Německu, Itálii, Francii nebo Španělsku.
Za prvních deset měsíců letošního roku bylo v Evropě zaregistrováno 11,279 milionů nových automobilů, což znamenalo oproti srovnatelnému období loňského roku pokles o 5,5%.V západní Evropě prodej aut meziročně zpomalil o 18,2% na 957 tisíc, z toho na největším trhu v Německu o 20% na 256,7 tisíc, ve Francii o 18,5% na 171,9 tisíc a v Itálii o 28,8% na 139,7 tisíc. Ve Spojeném království se prodalo pouze 131,5 tisíc vozidel o třetinu méně než v září, což znamenalo meziroční pokles 22,2%. Prodej aut nových členských zemí EU v říjnu meziročně rostl o 12,4% na 69,9 tisíc.
Největší evropská automobilka VW Group zaznamenala zpomalení poptávky o 11,3%, prodej Škoda Auto zaznamenal meziroční pokles o 14,3%. Roční prodej VW 2,4 milionů již meziročně zpomalil o 5,1%. Meziroční růst poptávky v říjnu hlásila pouze BMW Group o 5,1%, dále Volvo (2%) a Mitsubishi (43,2%). Z Fiat Group pak značka Alfa Romeo (11,4%), z Renault Group značka Dacia (4%) a Audi z VW Group (2,1%). Nejhlubší meziroční pokles v říjnu zaznamenal opět Chrysler (-43,6%).