...of Japan. Pesimismus korporací se odráží zejména ve výhledu.
Podle druhého odhadu se indikátor klimatu velkých japonských výrobců v 1Q nepatrně zlepšil o 1 na 6 bodů a udržel růst čtvrté čtvrtletí. Průzkum odráží poměr kladných a záporných hodnocení, přičemž úroveň 100 představuje nejlepší náladu a -100 nejhorší sentiment. První přehled do 11. března uváděl 7 bodů. Výhled pro čtvrtletí do června se ale výrazně zhoršil z původní úrovně +3 na -2 body.
“Výsledek potvrzuje rostoucí obavy mezi všemi výrobci po tsunami. Některé firmy přišly o továrny, mnoha dalších bylo nuceno zastavit výrobu kvůli narušení dodavatelských řetězců,“ uvedl ekonom MRI Yoko Takeda.
Nejhorší zemětřesení v novodobých dějinách Japonska a následné tsunami zdecimovalo oblasti severovýchodu Japonska. O život přišlo více jak 12 tisíc lidí a dalších 15,5 tisíc se pohřešuje.
Tokyo Elelctric Power se snaží stabilizovat stav poškozené jaderné elektrárny ve Fukushima, do ovzduší stále uniká radioaktivní záření, hrozí kontaminace potravin, nedostatek elektrické energie donutil mnoho továren omezit výrobu. Japonská vláda předběžně odhadla škody po zemětřesení na 309 miliard dolarů, což je nejdražší přírodní katastrofa v historii.
Bankovní rada Bank of Japan bude jednat o měnové politice ve středu a ve čtvrtek. Předpokládají se další mimořádná opatření na pomoc finančním institucím v oblastech postižených katastrofou. Je velmi pravděpodobné, že kvůli zemětřesení sníží ekonomické hodnocení.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
