Základem dobrého poradenství je kvalitní analýza. Nemůžeme chtít po nikom, aby nám navrhl kam investovat, když mu neprozradíme základní informace o nás, o našich financích, o našich představách (finančních) do budoucna a hlavně o RIZIKU, které jsme ochotni podstoupit. A právě naše povahové vlastnosti limitují možný výnos z investice. Připodobnit se to dá k závodníkům Formule 1. Dost těžko může závody vyhrávat a tituly získávat jezdec ustrašený, jedoucí na půl plynu. Stejně těžko může miliony (přesněji řečeno zhodnocovat investici v desítkách procent) vydělávat ten, kdo má peníze uloženy v bance na termínovaném vkladu. Pilot F1 a dravý investor mají jedno společné: Jsou ochotni riskovat!
Neexistuje finanční produkt, který by nám sám o sobě zaručoval vysoké výnosy. Můžeme ale zvolit takovou kombinaci instrumentů, které nám zaručí stabilní růst. K výběru takových produktů ale potřebujeme obrovské množství informací. Ty se těžko získávají. Proto většinou vyhledáváme někoho, kdo je ochoten takové informace poskytnout. Jistěže ne zadarmo, ale to je pochopitelné.
Chceme tedy nejít někoho (nebo něco), kdo nám bude kvalifikovaným rádcem a na koho se budeme moci obracet s žádostí o radu. Existuje celá řada nezávislých finančních poradců. Otázka je, jestli jsou opravdu nezávislí (přesněji finančně nezainteresovaní prodávat právě ten který produkt) a hlavně jestli jsou na dostatečné odborné úrovni, aby mohli "radit". Pakliže nemáte dostatek odvahy svěřit své prostředky do péče takového poradce, nebo investovat do produktů třetích stran, které vám takový poradce vybere, pak tu je ještě možnost obrátit se na někoho, kdo je stabilní, zkušený, kdo je na trhu dlouho, kdo má historické zkušenosti. Proč by někým takovým nemohla být banka?
Mohla je odpověď. Služby privátního bankovnictví dotáhla do skvělého konce Citibank ve svém produktu CitiGold Wealth Management. Jedná se o speciální program CitiGold Wealth Planner, na českém trhu unikátní poradenský software. CitiGold Wealth Planner staví na investičních doporučeních vycházejících z individuálního profilu klienta.
Program pracuje ve dvou základních fázích:
-
Klient ve spolupráci s osobním bankéřem vloží informace o svých finančních cílech.
-
Na jejich základě bude vytvořen osobní profil klienta obsahující mimo jiné i údaje o ochotě riskovat, finančních schopnostech a investičních vyhlídkách.
Program CitiGold Wealth Planner následně vygeneruje návrh optimálního investičního portfolia. A nejen rozložení portfolia, ale na základě zadaných finančních cílů a provedené analýzy je výstupem i konkrétní částka, kterou klient musí pravidelně "spořit", aby těchto cílů s pomocí výnosů z rostoucí investice dosáhl. Z hlediska času je pochopitelně vše aktualizováno, tedy počítáno na současnou, resp. budoucí hodnotu.
"Minulý měsíc jsme začali nabízet program správy osobních financí CitiGold Wealth Management v Polsku, a i tam je klíčovým nástrojem softwarový produkt CitiGold Wealth Planner. Polský trh jej přijal velice pozitivně, praktický a jednoduchý přístup programu Planner udělal na zájemce velký dojem," říká Atif Bajwa, výkonný ředitel pro spotřebitelské bankovní produkty společnosti Citibank ve střední a východní Evropě a generální ředitel společnosti Citibank a.s., a pokračuje: "Česká republika je druhým trhem ve střední Evropě, kde program nabízíme. Věříme, že zákazníkům v této zemi předvedeme jeho skutečný přínos, když jim ukážeme náš přístup k osobním financím a budeme jim poskytovat poradenské služby, přizpůsobené každému jednotlivci a jeho finančním cílům. Na trhu je v této oblasti zjevná mezera a společnost Citibank, a.s. ji chce pokrýt inovativním přístupem."
Klienti programu CitiGold Wealth Management se v plánování svých finančních potřeb dočkají individuálního přístupu. Vyškolení specializovaní bankéři klienta navštíví, popřípadě si s ním domluví schůzku v CitiGold Wealth Management Centrech. Standardní součástí nabídky CitiGold Wealth Management je telefonní linka, internetové bankovnictví a služby osobních bankéřů. Jedinečnost nabídky je podtržena předem schválenou zlatou kreditní kartou a značkovým komunikačním balíčkem.
Program CitiGold Wealth Management navíc nabízí zvláštní výhody, slevy a speciální nabídky v síti exkluzivních partnerů, vybíraných pečlivě s ohledem na zájmy a koníčky klientů. Partnery banky jsou zejména restaurace, značkoví prodejci oblečení, automobilů a sportovních potřeb nebo časopisy o umění a starožitnostech.
Jestli se podaří splnit cíle, které si tento unikátní program bere do vínku, pak by mohl na trhu správy aktiv klientů nastat zajímavý obrat. Tento produkt by se mohl stát pro konkurenci trnem v oku a pro klienty Citibank velkým přínosem.