...Velikonoční svátky, uvedl spolkový statistický úřad. Ve stejném období loňského roku vykázaly pokles 0,6%. V meziročním srovnání se maloobchodní prodej zvýšil o 3,6%, po poklesu o stejnou hodnotu v březnu. Výsledek zklamal očekávání, konsenzus analytiků předpokládal v období Velikonoc nárůst o 1,8%.
Tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně rostly o 4,3%, ostatní prodej o 3,7%. Výrazný nárůst zaznamenaly v prodejnách textilu, oděvů a obuvi (10,1%), v ostatních maloobchodních prodejnách (8,2%) a také prostřednictvím internetu a zasilatelských služeb (4,7%). S vyloučením čerpacích stanic tržby meziročně rostly o 3,9%.
Za první čtyři měsíce letošního roku vzrostl maloobchodní prodej Německa o 1,1%, tržby za potraviny, nápoje a tabákové výrobky meziročně klesaly o 1,0%, kromě potravin rostly o 2,6%.