...průzkumu Auto data se ve Spojených Státech prodalo pouze 1,05 milionů vozidel, oproti 1,09 milionů ve stejném období před rokem.
Nedostatek nabídky kvůli zemětřesení z Japonska povzbudil mnoho společností, včetně Toyota a Honda ke zvýšení cen osobních i užitkových vozidel.
Kombinovaný roční prodej tuzemských a zahraničních značek tudíž dosáhl jen 11,8 milionů a výrazně zaostal za odhady 12,6 milionů a 13,1 milionů v dubnu. Byla to nejnižší úroveň od září 2010.
Prodej GM v květnu meziročně zpomalil o 1,2% na 221,2 tisíc, u Ford Motor téměř stagnoval na úrovni 192,1 tisíc. Chrysler oznámil 115,4 tisíc prodaných vozidel, což znamenalo meziroční nárůst o 10,1%. Podíl tuzemských značek na trhu v květnu vzrostl o 2,5% na 49,6%.
Toyota zaznamenala meziroční propad 33,4% na 108,4 tisíc jednotek. Prodej Honda Motor zpomalil o 22,5% na 90,7 tisíc, Nissan reportoval 76 1 tisíc prodaných vozidel a meziroční pokles 9,1%. Korejské automobilky opět vykázaly výborné výsledky, Hyundai 59,2 tisíc vozidel (20,7% y/y), sesterská Kia 48,2 tisíc (+53,4% y/y). Nedařilo se značce Subaru a Mazda. Dobré výsledky reportovala automobilka Mitsubishi a Suzuki. Podíl asijských značek na severoamerickém trhu meziročně klesl o 4,5% na 40,7%.
Evropským automobilkám se opět dařilo a zaznamenaly rostoucí podíl na severoamerickém trhu. Prodej VW meziročně vyskočil o 28% na 30,1 tisíc, prodej BMW rostl o 20% na 26,5 tisíc, u Mercedes se zvýšil o 6% na 20,3 tisíc, u Audi o 13,6% na 10,5 tisíc a u Porsche o 50,4% na 2,8 tisíc. Nárůst poptávky opět reportovala značka Saab a Volvo.