Hrubá marže se meziročně zvýšila o 3,7 p.b. na 26,2 %. Výrazný vliv na posílení marží má pokračování trendu rostoucí ochoty spotřebitelů k využívání financování koupě vozu právě prostřednictvím AAA Auto. Finanční penetrace se zvýšila z 38,3 % v loňském roce na 50,4 %. Každý druhý vůz je tedy prodáván s využitím leasingu či úvěru.
K negativnímu vývoji došlo v provozních nákladech. Kvůli zvýšeným investicím spojeným s otevřením nových poboček a stále zápornému příspěvku ruské pobočky byl jejich nárůst rychlejší, než jsme očekávali. Jelikož se jedná spíše o krátkodobý vliv, nepřikládáme tomu velkou váhu. Dle vyjádření společnosti by totiž měly aktivity v Rusku přispívat k růstu čistého zisku již v červnu tohoto roku.
Zejména tak vyšší než očekávané personální náklady (tvoří více než 50 % z celkových provozních nákladů) přispěly k nižší než námi očekávané EBITDA. Ta se nicméně meziročně zvýšila o 77 % na 5,1 mil. EUR. Úrokové náklady se meziročně snížily o 13 % na 0,42 mil. EUR kvůli nižšímu objemu dluhu společnosti.
I když se v porovnání s historicky nejúspěšnějším 4Q2011 jedná o mírně horší výsledky, stále jde o velmi silná čísla. Podle prodejů za duben (4 479 vozů, +17,1 % YoY) poptávka po ojetých vozech neoslabuje. Předpokládáme také, že bude i nadále trvat velký zájem zákazníků o finanční služby společnosti a tedy, že nadále poroste jejich penetrace. Hlavním tahounem růstu tržeb se však stane činnost na ruském trhu.
Kompletní flash analýza k výsledkům AAA Auto za 1Q2012 ke stažení zde. (525,18 KB)